"Strategie vdova": nejjistější cesta k úspěchu

10. únor 2017 | 16.19 |

O tom, jak doopravdy vypadá cesta za úspěchem, bez ohledu na to, zda se chceme naučit cizímu jazyku, nebo zvládnout jakýkoli jiný úkol.

success

Většina klasické literatury se dostala do dějin proto, že je nositelkou nadčasových příběhů. Před jedním či dvěma tisíci lety lidé navzdory životním podmínkám velmi odlišným od těch našich povětšinou řešili totéž, co dneska my: mezilidské vztahy, práci, vzdělání, obživu, společenské a politické záležitosti. To je důvodem, proč jsou pro nás starobylé příběhy i po mnoha staletích své existence stále aktuální.

Dnes bych Vám jeden z těchto příběhů chtěla předložit jako zdroj inspirace pro cestu za úspěchem. Pojďme si jej společně přečíst:

V jednom městě byl soudce, který se Boha nebál a z lidí si nic nedělal. V tom městě byla i vdova, která k němu ustavičně chodila a žádala: "Zastaň se mne proti mému odpůrci." Ale on se k tomu dlouho neměl.

Potom si však řekl: "I když se Boha nebojím a z lidí si nic nedělám, dopomohu jí k právu, poněvadž mi nedává pokoj. Jinak mi sem stále bude chodit, a nakonec mě umoří."

(Bible - ekumenický překlad, Lukáš 18, 2-5)

Když se na tento biblický příběh podíváme z literárního hlediska, vidíme klasickou strukturu: představení postav (vdova a soudce), uvedení do děje (vdova má problém), hlavní zápletku (soudce ten problém může řešit, ale nechce se mu), eskalaci konfliktu (vdova soudce bez přestání přemlouvá, aby jí vyhověl) a rozuzlení (soudce jí nakonec pomůže).

Teď přichází zásadní otázka: ve kterém bodě se vdova přičinila o to, aby se nepříznivá situace zvrátila v její prospěch? Správně, došlo k tomu ve čtvrté fázi, když soudce začala nepřetržitě přemlouvat, aby jí vyhověl.

Druhá důležitá otázka: jak vdova dosáhla toho, aby jí soudce vyhověl? Příběh se nezmiňuje o tom, že by tato žena kýženého výsledku dokázala uplatněním společenského vlivu nebo použitím násilí. Také nemluví o tom, že by se jí to povedlo díky množství investovaných peněz nebo na základě vrozeného talentu k logické argumentaci a přesvědčování druhých lidí. Dle vypravěče toho dosáhla pouze houževnatým úsilím a tím, že nepolevila, dokud nezískala to, co potřebovala.

Zjistila jsem, že tato strategie, pracovat a nepolevit, dokud nedojdu do cíle, neplatí jen pro biblickou vdovu. Platí to pro každého a pro každou oblast života, ve které chceme něčeho dosáhnout.

A platí tedy i pro studium cizích jazyků. Nejlepší způsob, jak si cizí jazyk úspěšně osvojit, je vytrvale na tom pracovat, zkoušet to znovu a znovu, a pokud je to třeba, hledat jiné a lepší cesty než ty, které se moc neosvědčily.

Jsem přesvědčena, že největší překážkou na cestě za schopností mluvit cizím jazykem pro většinu lidí není nedostatek talentu, příležitostí, efektivních metod či finančních prostředků; myslím, že hlavní problém tkví v nedostatku snahy a vytrvalosti.

Říká se, že jeden z největších vynálezců všech dob, Thomas Alva Edison, potřeboval k sestrojení žárovky více než deset tisíc pokusů. Kdyby to při pokusu číslo 9.999 vzdal, možná bychom si dodnes svítili svíčkami a loučemi. On sám také řekl: Naše hlavní slabost spočívá v tom, že se vzdáváme. Nejspolehlivější cestou k úspěchu je vždy to ještě jednou zkusit.

Stejně jako tito dva muži, ani nikdo z nás obvykle neví, jak dlouhá či krátká cesta mu k úspěchu ještě zbývá. Tak to nevzdávejte!

Přeji Vám hodně vytrvalosti v cestě za Vašimi sny, ať už se týkají znalosti cizích jazyků nebo jiných oblastí, a také pěkný víkend!

- - -

Kam dál?

→ Nechte se povzbudit těmito 10 studijními citáty.

→ Rychle se přidejte se k této dobrodružné "plavbě". Už odrážíme od břehu!

→ Podívejte se na nejčtenější lednové články.

→ Zapsali jste se do nového kurzu? Toto nezapomeňte říct svému učiteli na první lekci.

→ ...a stavte se sem pro nový článek zase v úterý, budu se na Vás těšit :-)
Zdroj: http://klarasolarova.pise.cz/99-10-citatu-ktere-vam-dodaji-chut-do-uceni.html

Zdroje:

autorem fotografie je Bernard Goldbach

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší